De missie van eZense is om internet marketing door middel van innovatieve dienstverlening transparant en meetbaar te maken voor het bedrijfsleven, waarbij doorontwikkeling en rendement centraal staan.

21

Dec 2012

Google, Facebook en Twitter - waar had iedereen het over in 2012? [Infographic]

door René Hegeman

Elk jaar worden de meest besproken onderwerpen in de grootste zoekmachine en andere internetplatformen in kaart gebracht. Dit jaar zijn de meest besproken onderwerpen op Google, Facebook en Twitter in kaart gebracht.

Om te beginnen is in Google het meest besproken onderwerp het overlijden van Whitney Houston. Dit heeft ervoor gezorgd dat de R&B ster de meest gezochte zoekterm op Google in 2012 was. Op plek twee staat de orkaan Sandy. Andere meest gezochte zoektermen zijn de Olympische spelen en het wereldberoemde “Gangman Style” muzieknummer.

De top “how to” zoekopdrachten zijn in 2012 “how to love”, “how to rock” en “how to vote”. Top lokale plaatsen waar naar gezocht zijn “hotel”, “restaurant” en “walmart”. De complete lijst hiervan staat in de Infographic’s hieronder.

Ook op Facebook en Twitter werd er volop gesproken over bepaalde onderwerpen. Tevens zijn de meest populaire check-ins van Facebook in kaart gebracht. Hieronder vind je een uitgebreide uitleg over de meest besproken onderwerpen.