De missie van eZense is om internet marketing door middel van innovatieve dienstverlening transparant en meetbaar te maken voor het bedrijfsleven, waarbij doorontwikkeling en rendement centraal staan.

9

Nov 2012

Beste tijd om zakelijke nieuwsbrief te versturen

door René Hegeman

De organisatie “GetResponse” heeft onlangs een onderzoek gedaan naar wanneer je het beste een zakelijke nieuwsbrief kunt versturen. Op het moment dat je een zakelijke nieuwsbrief op de juiste tijd verstuurt, is gebleken uit onderzoek, dat je meer response zal hebben. De beste tijden dat een nieuwsbrief verzonden kan worden, wordt aan de hand van de onderstaande afbeelding duidelijk gemaakt.
zakelijke nieuwbrief

Uit bovenstaande afbeelding kan geconcludeerd worden dat de beste tijd om een nieuwsbrief te versturen in de ochtend, rond 8 á 9 uur is en in de middag rond 3 uur.

Uit de infograpfic die hieronder getoond wordt, zijn nog een aantal andere belangrijke aspecten die belangrijk zijn. Zo opent 23% van de ontvangers de nieuwsbrief in het eerste uur nadat deze verstuurd is, gevolgd door een kleine 10% in het tweede uur, 6% in het derde uur en een kleine 5% in het vierde uur. Hierna neemt de kans verder af dat de ontvangen de nieuwsbrief nog zal openen.

Nog een ander belangrijk aspect wat we kunnen opmaken uit de infograpfic is dat op het moment dat er sprake is van internationale handel er rekening gehouden moet worden met het tijdsverschil. Als je bijvoorbeeld een nieuwsbrief in Nederland overdag verstuurd en deze s’nachts ontvangen wordt door het tijdsverschil is de kans veel kleiner dat meer mensen hem zullen lezen, gezien de kans dat iemand hem opent na enkele uren steeds verder afneemt.