De missie van eZense is om internet marketing door middel van innovatieve dienstverlening transparant en meetbaar te maken voor het bedrijfsleven, waarbij doorontwikkeling en rendement centraal staan.

23

Mar 2012

eZense en DataVisual geven voorlichting over ‘social media'

door René Hegeman

Kinderen weten hoe social media in de praktijk werkt. De meeste kinderen zijn zich echter niet bewust van de mogelijke gevaren. Door middel van deze voorlichting maken Dinant Getkate (DataVisual) en René Hegeman (eZense) de kinderen erop attent welke informatie ze beter niet kunnen delen via social media. En nog belangrijker …. De reden  waarom niet wordt duidelijk gemaakt. Uiteraard worden ook de leuke kanten van social media aangehaald. Niet alleen voor kinderen is het belangrijk dat ze zich bewust zijn van de mogelijke gevaren die social media met zich mee kan brengen. Ook ouders moeten op de hoogte zijn. Zo kunnen zij hun kinderen begeleiden en wijzen op de risico’s. Na de voorlichting worden er folders meegegeven waarin ouders worden geïnformeerd.In het huidige ondernemersklimaat wordt steeds meer waarde gehecht aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), DataVisual en eZense hebben de handen in elkaar geslagen en ervoor gekozen om dat op deze wijze in te zetten in de regio. Bewustwording het hoofddoel is van deze voorlichting. Meer informatie is te vinden op www.datavisual.nl/socialmedia , www.facebook.com/datavisualITen via twitter, @datavisualMVO .

Voorlichting e-zense en datavisual

Voorlichting "de Wegwijzer" te Enter

Maandagmiddag gaf Dinant Getkate, van het bedrijf DataVisual, voorlichting over het gebruik van social media. Dick Nijzink, directeur van basisschool De Wegwijzer: “Kinderen weten goed om te gaan met hyves, facebook, etc. De kennis is erg groot. De mogelijkheden zijn vaak fantastisch, maar weten kinderen ook dat sommige gegevens door iedereen bekeken kunnen worden. En dat een foto, die je niet zo leuk vindt, toch altijd terug te zien is.....Aan de kinderen werd uitgelegd wat de voordelen zijn van social media, maar ook waar de gevaren schuilen. Als school vindt De Wegwijzer het erg belangrijk een stuk bewustwording mee te geven over het gebruik van social media. De Wegwijzer bedankt het bedrijf DataVisual en in het bijzonder Dinant Getkate voor de zinvolle voorlichting”. Foto's staan op de site van de Wegwijzer (www.wegwijzerenter.nl) bij media- algemeen: voorlichting social media