Google blokkeerde 2,3 miljard schadelijke advertenties in 2018

Google blokkeerde 2,3 miljard schadelijke advertenties in 2018

In het afgelopen jaar heeft Google 2,3 miljard advertenties geblokkeerd. Dit minder dan vorig jaar, toen Google maar liefst 3,2 miljard advertenties niet toeliet, maar nog steeds zijn dit ruim 6 miljoen advertenties per dag. 6 miljoen advertenties waarmee personen of bedrijven probeerden om malware op je computer te plaatsen, met phishing je gegevens in handen wilden krijgen en andere schade toe te brengen aan jouw computer of banksaldo.

Als grote speler op de online advertentiemarkt neemt Google zijn verantwoordelijkheid als het gaat om misleiding via advertenties serieus. Schadelijke advertenties worden niet alleen verwijderd, ook 1 miljoen adverteerdersaccounts werden geblokkeerd en meer dan 700.000 uitgevers en app-ontwikkelaars hebben geen toegang meer tot het bekende advertentieplatform.

Duurzame advertenties

Zoals Google’s verantwoordelijk voor duurzame advertenties, Scott Spencer, in een blogpost aangaf: “Duurzame advertenties klinkt misschien raar, maar het is een belangrijk idee. Slechte advertenties verslechteren de technologie die van financieel levensbelang is, niet alleen voor Google, maar ook voor talloze websites en apps die op Google vertrouwen om hun advertenties te plaatsen.”

Adverteren is al lastig genoeg door regelgeving en het gebruik van adblockers door steeds meer internetgebruikers. Door actief op te treden tegen misbruik en categorieën uit te sluiten van het advertentienetwerk probeert Google zijn advertenties zo veilig mogelijk te houden voor de eindgebruiker en het maximale resultaat voor de ondernemer te bereiken.

Veilig internet

Er wordt gebruikt gemaakt van kunstmatige intelligentie en menselijke controle om slechte advertenties en hun bronnen te herkennen en te verwijderen. Spencer geeft aan: “Wanneer we actie ondernemen op accountniveau, pakken we de oorzaak van de schadelijke advertenties aan en kunnen we onze gebruikers beter beschermen. Google verwijderde advertenties volledig uit bijna 1,5 miljoen apps en van bijna 28 miljoen pagina’s die het uitgeversbeleid van Google schonden.”

Zo werkt Google op de achtergrond aan een veilig internet en zorgt het ervoor dat de advertenties die we te zien krijgen ook van echte bedrijven komen en ons van relevante informatie voorzien.

Vragen?

Wil je weten hoe je ervoor kan zorgen dat jouw advertenties aan het advertentiebeleid voldoen of heb je hulp nodig bij het managen van je campagnes? Wij helpen je graag om ook van jouw online marketing een succes te maken. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak en laat ons je informeren over de mogelijkheden.