4 tips om hoger in Google te scoren

90% van de Nederlanders klikt niet verder dan de eerste pagina in Google. Omzet technisch is het daarom slim om hoog in Google te staan. Dit klinkt misschien als een tijdrovende opgave, maar een paar kleine aanpassingen kunnen je al aardig op weg helpen.

Gebruik relevante zoekwoorden

Het is voor Google van belang dat zij kunnen zien dat jouw website over een bepaald onderwerp gaat. Het zoekwoord of alternatieven daarvan moeten vaak terugkomen op website. Zorg ervoor dat je content schrijft met daarin het zoekwoord. Maar laat het zoekwoord ook terug komen in de URL, titel, kopjes en header van de pagina.

Doe aan authority building

Relevantie, autoriteit en actualiteit van de website spelen een grote rol in het algoritme van Google. Plaats je relevante en waardevolle content op de website? Dan wordt deze zo hoog mogelijk in Google geplaatst. Ook zijn kwalitatieve links op de website van groot belang voor de positie in Google. Deze links moeten aansluiting vinden bij de content op de website. Deel relevante content die met de actualiteit te maken heeft en plaats daarin links die verwijzen naar verdiepingen op de content of relevante pagina’s.

Integreer social media

Ben je actief op social media met jouw bedrijf en heb je daar veel volgers? Dan is het slim om de social media accounts te koppelen aan de website. De online populariteit van de website speelt een belangrijke rol in de positie van Google. Door het vele liken en delen van jouw bedrijf, scoort de website beter in de zoekmachine omdat Google weet dat de website populair is. Het kan dus geen kwaad om een like box op de website te integreren of social media buttons te plaatsen die doorlinken naar de online kanalen.

Begin een blog

Een relevante blog voor jouw website is niet alleen leuk om te schrijven, het zorgt er ook voor dat je beter wordt gevonden. Hier komen we deels terug op het stukje ‘authority building’. Blog over onderwerpen die relevant zijn aan de producten of diensten op jouw website. Geef de bezoekers informatie over bepaalde onderwerpen en link daarin naar andere relevante pagina’s op de website. Daarnaast zijn zoekmachines dol op actieve sites. Een website waar regelmatig nieuwe en unieke artikelen op staan, wordt hoger in Google geïndexeerd.

Meer weten over de magie van Google? Neem contact met ons op, of kom vrijblijvend langs om te praten over zoekmachine optimalisatie.