Facebook bedrijfspagina tips

Een Facebook bedrijfspagina is voor vele bedrijven een slimme zet. Bijna 9 miljoen mensen in Nederland hebben een Facebook profiel. Een hele grote kans dat jouw doelgroep hier dus tussen zit. Via een Facebook bedrijfspagina kan je in contact komen met jouw doelgroep. Onderhoud een Facebook bedrijfspagina goed en zorg voor een groot bereik. Dit zal zorgen dat je een hoog rendement genereert uit de social media campagne.

Start met een Facebook bedrijfspagina aanmaken. Als de pagina ingeregeld is, kun je verder gaan met de inrichting. In dit artikel geven wij wat tips weg om je Facebook bedrijfspagina nog beter in te regelen.

Tip 1: Pakkende header en profielfoto

Begin met een pakkende header en profielfoto. Immers krijgt men deze als eerste te zien als men op je Facebook bedrijfspagina uitkomt. Via een handige tool, social image maker, is het mogelijk om de juiste formaten te krijgen. Een profielfoto wordt vaak gebruikt om het logo van het bedrijf te tonen. De header wordt vaak gebruikt om relevante producten of diensten te tonen. Door de headerfoto periodiek te wisselen kun je extra aandacht genereren voor specifieke producten of diensten. Hieronder staat een voorbeeld weergegeven:

Tip 2: Neem social media onderhoud op in je weekplanning

Social media werkt alleen effectief als er continuïteit in zit. Een veelgemaakte fout is dat bedrijven een pagina aanmaken omdat ze erg graag één willen hebben. Vervolgens wordt op deze pagina in het begin een paar keer iets geplaatst, waarna er niet meer naar omgekeken wordt. In dat geval is het beter om geen pagina te hebben dan er één te hebben waar niks mee gebeurd. Als er geen continuïteit in zit, schept dit namelijk de gedachte dat de bedrijfsvoering stilstaat. Neem social media onderhoud op in je weekplanning. Als dit moeizaam gaat kan het strategisch ook een slimme zet zijn om het social media onderhoud uit te besteden.

Tip 3: Maak gebruik van hoogtepunten

Door berichten te markeren als “hoogtepunt” kun je berichten extra aandacht geven. Je zult eerst het bericht moeten plaatsen, waarna je het bericht kunt markeren als ” hoogtepunt”. Het bericht wordt hierdoor over de breedte van de Facebook bedrijfspagina weergegeven. Door normale berichten af te wisselen met berichten die gemarkeerd zijn als “hoogtepunt” ontstaat ook een tijdlijn die wat dynamischer is. Hieronder staat een voorbeeld weergegeven:

Tip 4: Maak gebruik van acties / prijsverlotingen

Facebook acties en prijsverlotingen zorgen over het algemeen voor een groot bereik. Voor sommige organisaties is het makkelijk om acties en prijzen weg te geven dan voor andere organisaties. Het is vooral belangrijk om hier creatief mee om te gaan. Zowel voor organisaties die producten verkopen als organisaties die een dienst aanbieden zijn hier veel mogelijkheden in.

Meer informatie

Wil je graag meer informatie ontvangen over dit onderwerp? Of wil je dat we je helpen door middel van het opzetten van een effectieve social media campagne? Neem gerust contact op.