Vernieuwde Facebook bedrijfspagina

Alle Facebook bedrijfspagina’s hebben een ander uiterlijk gekregen. Wat gaat er wijzigen en welke invloed kan dit hebben?
In dit blogartikel gaan we in op deze vraagstukken.

Facebook bedrijfspagina design

Het design van de Facebook bedrijfspagina zal gaan wijzigen, dat is een ding wat zeker is. Enige tijd geleden is het uiterlijk van het persoonlijke profiel al gewijzigd. Ook zijn er gefaseerd wijzigingen doorgevoerd in het uiterlijk van je tijdlijn, waarop nieuwe berichten worden getoond. De wijzigingen van je Facebook bedrijfspagina gaan lijken op de veranderingen die doorgevoerd zijn op je persoonlijke profiel enige tijd geleden.

Het oude design

Het nieuwe design

In de onderstaande afbeelding zijn de veranderingen genummerd welke vervolgens toegelicht worden:

  1. De profielfoto schuift iets omhoog. Dit kan impact hebben op het design van sommige Facebook bedrijfspagina’s die de header en de profielfoto in elkaar hebben laten overlopen. De afmetingen blijven hetzelfde.
  2. De Facebook “Apps” worden niet meer weergegeven volgens de huidige opzet. Standaard elementen worden nu tekstueel weergegeven: Tijdlijn, Info, Foto’s, Video’s en Meer. Onder het kopje “Meer” worden “Vind-ik-leuks” weergegeven en andere Apps waarvan je gebruik maakt. De volgorde kan je wel aanpassen, maar de ruimte om iets weer te geven is beperkt. De rest wordt onder “Meer” vertoond.
  3. Het aantal likes wordt nu niet meer in een “App blokje” vertoond, maar krijgt een permanente plek onder de profielfoto. Afhankelijk van de categorie pagina kunnen hier ook beoordelingen (sterren) en het aantal inchecks staan.
  4. De tijdlijn bestaat nu uit alle geplaatste berichten die recht onder elkaar worden getoond, op basis van chronologische volgorde. Als je ingelogd bent kan je onder het aantal likes nu direct mensen uitnodigen of de pagina promoten door middel van advertenties.
  5. Algemene informatie over de pagina wordt nu in een klein blokje weergegeven. Dit blokje had eerst een permanente plek onder de profielfoto. In het blokje informatie wordt nu ook de website URL van de website weergegeven. Deze moest je voorheen toevoegen bij de korte omschrijving als je hier een klikbare link van wilde maken. In ons voorbeeld zie je ineens 2x de website staan. De categorieën waaruit je Facebook bedrijfspagina bestaat (bij ons marketingadviseur en reclamebureau) worden nu weergegeven onder je bedrijfsnaam. Het is verstandig om hier dus goed over na te denken.
  6. Diverse andere blokken worden in de verticale balk benoemd. Hierbij kun je denken aan andere Apps, Foto’s, Video’s, Recensies, Berichten door anderen, enzovoorts. Deze blokken vallen minder op dan hiervoor. De volgorde hiervan is nu wel aan te passen, waardoor je de belangrijkste blokken bovenaan kunt zetten.

Bekijk direct het Facebook bedrijfspagina bereik

Als je inlogd bent in je Facebook bedrijfspagina kun je bij “nummer 4”in het overzicht hierboven het bereik van je pagina zien. Deze krijgt dus nu een vaste plek op het moment dat je ingelogd bent. Je kunt eenvoudig het bereik zien van je pagina van de afgelopen week.

Meer over een Facebook bedrijfspagina

Wil je meer weten over een Facebook bedrijfspagina of het aanmaken van Facebook bedrijfspagina?
Neem gerust contact op met ons.