5 redenen om SEO te gebruiken

SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, is een traject dat er voor zorgt dat uw website hoog scoort binnen de (gratis) zoekmachineresultaten op de voor uw relevante zoekwoorden. Tegenwoordig zou elke organisatie in dit traject moeten investeren. Als u op een juiste wijze gebruik maakt van zoekmachine optimalisatie, zorgt dit voor een hoge positie binnen de zoekmachines op relevante zoekwoorden. Dit zorgt voor meer klanten en hierdoor ook voor meer omzet. Vijf redenen waarom u zal moeten deelnemen aan dit traject worden als volgt toegelicht.

Reden 1: SEO leidt tot meer omzet.

Uw klanten gebruiken internet om producten online te bekijken en aan te kopen. Online klanten besteden wereldwijd miljarden euro’s aan het kopen van online producten en diensten. Het is daarom belangrijk dat u door uw klanten online goed gevonden wordt. Het SEO traject zorgt ervoor dat klanten u online vinden en u hierdoor dus meer opvalt dan uw concurrenten.

Reden 2: SEO helpt u om nieuwe klanten te vinden

86% van de offline klanten zoeken online informatie over producten en diensten voordat zij deze aanschaffen. 80% van deze klanten vertrouwen op de online informatie om een beslissing tot aankoop te maken. Zoekmachine optimalisatie helpt u om beter vindbaar te zijn voor deze klanten.

Reden 3: SEO heeft een hoog succespercentage

Het SEO traject stelt u in staat om uw website op maat te maken voor de behoeften van uw klanten. Als uw SEO activiteiten professioneel zijn ingericht zullen de juiste zoekwoorden voor de juiste klanten zorgen en zullen dus voor een hogere omzet zorgen. Moderne SEO mogelijkheden helpen u de beste zoekwoorden voor uw organisatie te vinden.

Reden 4: SEO helpt u om uw websitebezoekers te begrijpen

Sommigen organisaties verdienen niet via hun websites, ondanks dat deze organisaties een enorme markt bedienen. Door het creëren en het bijhouden van landingspagina’s die zich richten op verschillende onderwerpen kunt u erachter komen welke onderwerpen echt belangrijk zijn voor uw klanten. Uiteraard moet dit worden geëvalueerd zodat hier op ingespeeld kan worden.

Reden 5: SEO is kosteneffectief

Het mooie aan een SEO campagne is dat uw marketing niet gelijk stopt als u stopt met het betalen van het adverteren. Bij de advertenties binnen Google, ook wel Adwords genoemd is dit wel het geval. SEO campagnes die de juiste methoden gebruiken zullen zorgen voor duurzame resultaten in de zoekmachines. Deze resultaten leiden tot een nieuwe stroom van klanten.

Reden 6: SEO is kosteneffectief

Het mooie aan een SEO campagne is dat uw marketing niet gelijk stopt als u stopt met het betalen van het adverteren. Bij de advertenties binnen Google, ook wel Adwords genoemd is dit wel het geval. SEO campagnes die de juiste methoden gebruiken zullen zorgen voor duurzame resultaten in de zoekmachines. Deze resultaten leiden tot een nieuwe stroom van klanten.