Beoordelingen en sterren in Google

Zowel bij websites als webshops kun je ervoor zorgen dat de door Google getoonde resultaten van jouw organisatie meer gaan opvallen. Dit kun je bereiken door beoordelingen in de resultaten te laten zien. Naast beoordelingen zijn er nog diverse andere advertentie extenties te benoemen.

Beoordelingen en sterren in Google Adwords advertenties

Op het moment dat je beoordelingen worden gekoppeld aan de Google Adwords resultaten zullen in de advertenties van Google Adwords de bekende “sterren” getoond worden. Met deze sterren zal de advertentie meer opvallen tussen de verschillende adverteerders. Advertenties waarbij de sterren getoond worden, blijken een groter doorklikpercentage te hebben dan advertenties zonder de sterren.

Beoordelingen en sterren in de organische resultaten van Google

Als de techniek van de website goed ingeregeld is, kun je ook sterren krijgen in de organische resultaten van Google. In het algemeen zijn deze resultaten lastiger te sturen. Op het moment dat het qua techniek goed ingeregeld is, zal het algoritme van Google bepalen of de sterren vertoond worden of niet. Je kunt in ieder geval wel checken hoe Google jouw website of webshop pagina uitleest via de Tool voor gestructureerde gegevens.

Hoe krijg je beoordelingen en sterren in de resultaten?

Al toegelicht is dat het voor de “gratis” resultaten (organische resultaten) in Google lastiger is om de sterren te beïnvloeden. Qua techniek zijn hier bepaalde aspecten voor nodig. Als je hier meer informatie over wilt, neem gerust contact op. Voor de Google Adwords zijn de volgende voorwaarden van kracht om de sterren te krijgen: Je zal moeten samenwerken met een beoordelingswebsite waarmee Google samenwerkt. Voor Nederland zijn bekende partijen “Feedback company”, “Kiyoh”, “Klantenvertellen”, en “Trustpilot”.

  • Je bedrijf moet ten minste 30 unieke recensies hebben uit de afgelopen 12 maanden. Dit zullen recensies moeten zijn waarbij een open veld / uniek veld ingevuld is. Hierbij mag de schrijver niet anoniem zijn.
  • Minstens 10 van de recensies zullen in de taal van de Google interface van jouw website of webshop moeten zijn.
  • Je zult een gemiddelde beoordeling moeten hebben van 4 sterren of hoger.

Om te zien hoeveel beoordelingen je al hebt verzameld kun je naar de volgende link gaan, waarbij je “voorbeeld.nl” zal moeten vervangen door je eigen website of webshop: http://www.google.com/shopping/seller?q=voorbeeld.nl

Meer informatie

Wil je meer informatie over dit onderwerp? Neem gerust contact met ons op.