Realtime marketing

Realtime marketing, je hoort er tegenwoordig veel over. Wat is realtime marketing en hoe kun je slim inspelen op de doelgroep doormiddel van realtime marketing?

Wat is realtime marketing?

Realtime marketing is een vorm van marketing die toegepast wordt als iets heel actueel is. Deze vorm van marketing vraagt creativiteit in een vaak zeer kort tijdsbestek, omdat de een bepaald item vaak maar even “hot” is. Realtime marketing wordt vaak toegepast bij populaire evenementen, televisie programma’s of innovatie ideeën.

Inspelen op realtime marketing

Omdat veel mensen tegelijkertijd over een bepaald onderwerp praten, discussiëren of een mening hebben, is het zinvol om hierop in te spelen. Vaak zie je dat tijdens televisieprogramma’s of grote evenementen veel gepraat wordt over een onderwerp. Interessante onderwerpen zoals bepaalde nieuwsberichten of innovatieve producten of diensten worden veelbesproken op social media. Een succesvol voorbeeld van een Realtime Marketing post was van Oreo (koekjes) tijdens de stroomstoring van de Super Bowl. Hoogstwaarschijnlijk heeft deze tweet meer effect gehad dan de commercials, die Oreo miljoenen heeft gekost.

Realtime marketing tools

Twitter is een uitstekend Social Media platform om realtime marketing te realiseren. Bij twitter kun je middels populaire trends of populaire hashtags (#) ontdekken welke onderwerpen populair zijn. Hiermee kun je dan middels realtime marketing op inspelen. Ook bij andere populaire platformen zoals Facebook of Google+ zijn tegenwoordig hashtags geïmplementeerd. Hierdoor is het makkelijker om een bepaald onderwerp bij te houden en gericht een bericht te publiceren.

Meer informatie Realtime marketing

Benieuwd hoe je realtime marketing voor je eigen bedrijf kunt inzetten? Neem gerust contact op met ons.