Witte achtergrond werkt conversie verhogend

Het gebruik van witte achtergronden heeft verschillende voordelen. Bij webshops werken witte achtergronden in het algemeen conversie verhogend. Niet alleen bij webshops, maar ook bij websites is het zinvol om bij specifieke productafbeeldingen witte achtergronden te tonen. In dit artikel wordt ingegaan op de verschillende redenen waarom het een goede zet is om witte achtergronden te gebruiken.

Witte achtergronden zorgen voor weinig afleiding

Een witte achtergrond zorgt voor weinig afleiding. Op het moment dat productafbeeldingen in een drukke omgeving zijn gefotografeerd, kan het zijn dat de aandacht niet naar het specifieke product uitgaat, maar naar andere elementen. Door witte achtergronden te gebruiken zal men niet alleen eerder geneigd zijn om de aandacht op de juiste plek te leggen, maar springt het product er ook gelijk uit.

Witte achtergronden helpen bij duidelijke productafbeeldingen

Online shoppers hebben duidelijke productafbeeldingen nodig om te bepalen of zij een product kopen of niet. Zij kunnen het product niet fysiek zien, voelen of aanraken. Dit kan dus een drempel vormen bij een online aankoop. Hoe beter het product naar voren komt, hoe beter men kan zien. Een combinatie tussen duidelijke productafbeeldingen met witte achtergronden en een hoge resolutie zorgt voor een goede beleving.