E-mail marketing

E-mail marketing is in de moderne bedrijfsvoering een belangrijke mogelijkheid die goed gebruikt kan worden om aandacht te trekken van jouw doelgroep. Afhankelijk van jouw organisatie kan er op verschillende manieren invulling gegeven worden aan e-mail marketing. Het verspreiden van een nieuwsbrief via e-mail kan zeer effectief zijn. Een aantal elementen zijn belangrijk bij e-mail marketing.

E-mail
marketing
strategie

Welk doel heb jij met jouw nieuwsbrief? Als je bepaalde marketing aspecten oppakt heb je hier altijd (bewust of onbewust) een achterliggende gedachte bij. De doelen kunnen afhankelijk van jouw organisatie behoorlijk verschillen. Doelen die onder andere voor jou kunnen gelden zijn:

  • Het creëren van meer naamsbekendheid (bijvoorbeeld “branding”)
  • Het realiseren van directe verkoop
  • Het genereren van nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief, door middel van de nieuwsbrief
  • Het bekend maken van nieuwe producten en/of diensten, puur ter kennisgeving, zodat hier indirect verkoop uit gerealiseerd kan worden
  • Het genereren van meer verkeer naar jouw website, met daaraan een gekoppeld doel/conversie voor jouw website

Effectief jouw email marketing campagne opstellen

Door een mooie (html) nieuwsbrief op te stellen kun je jouw email marketing goed vormgeven. Het maken van een nieuwsbrief kan verder gaan dan alleen een weergave van het belangrijkste nieuws. Je kunt een nieuwsbrief ook gebruiken om jezelf of jouw organisatie voor te stellen. Als je niet weet hoe je de nieuwsbrief het beste kunt presenteren, kun je meerdere varianten maken van de nieuwsbrief. Maak bijvoorbeeld twee verschillende indelingen. De ene nieuwsbrief verstuur je naar de eerste helft van jouw mailinglijst en de andere naar het tweede deel van de mailinglijst. Aan de hand van monitoring kun je exact analyseren (bijvoorbeeld via Google Analytics) welke nieuwsbrief voor jou het beste resultaat oplevert.

Meer informatie

Wil je meer weten over de mogelijkheden van email marketing? Neem gerust contact met ons op om jouw wensen kenbaar te maken. We helpen je graag verder in dit traject.