E-mail marketing
E-mail marketing strategie
Welk doel heeft u met uw nieuwsbrief? Als u bepaalde marketing aspecten oppakt heeft u hier altijd (bewust of onbewust) een achterliggende gedachte bij. De doelen kunnen afhankelijk van uw organisatie behoorlijk verschillen. Doelen die onder andere voor u kunnen gelden zijn:
- Het creëren van meer naamsbekendheid (bijvoorbeeld “branding”)
- Het realiseren van directe verkoop
- Het genereren van nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief, door middel van de nieuwsbrief
- Het bekend maken van nieuwe producten en/of diensten, puur ter kennisgeving, zodat hier indirect verkoop uit gerealiseerd kan worden
- Het genereren van meer verkeer naar uw website, met daaraan een gekoppeld doel/conversie voor uw website
Effectief uw email marketing campagne opstellen
Door een mooie (html) nieuwsbrief op te stellen kunt u goed uw email marketing vormgeven. Het maken van een nieuwsbrief kan verder gaan dan alleen een weergave van het belangrijkste nieuws. U kunt een nieuwsbrief ook gebruiken om u of uw organisatie voor te stellen. Als u niet weet hoe u de nieuwsbrief het beste kunt presenteren, kunt u meerdere varianten maken van de nieuwsbrief. Maak bijvoorbeeld twee verschillende indelingen. De ene nieuwsbrief verstuurd u naar de eerste helft van uw mailing lijst en de andere naar het tweede deel van de mailinglijst. Aan de hand van monitoring kunt u exact analyseren (bijvoorbeeld via Google Analytics) welke nieuwsbrief voor u het beste resultaat oplevert.
Meer informatie
Wilt u meer weten over de mogelijkheden van email marketing? Neem gerust contact met ons op om uw wensen kenbaar te maken. We helpen u graag verder in dit traject.