Zoekmachine adverteren (SEA)

Adverteren via Google is erg populair en een erg effectief internet marketing kanaal. U kunt op elk wenselijk zoekwoord binnen een paar eenvoudige stappen zichtbaar zijn in de betaalde advertenties van Google. eZense kan u ondersteunen in het doelgericht online adverteren binnen de zoekmachines door een Google Ads Campagne op te zetten. Zoekmachine adverteren is vaak een logische vervolgstap op zoekmachine optimalisatie, maar dat is geen must. eZense is een gekwalificeerde Google Ads partner, wat betekent dat wij erkende kennis en ervaring hebben om voor u een campagne op te zetten.

Binnen een Google Ads campagne kan het onderscheid gemaakt tussen het zogenoemde zoeknetwerk en het displaynetwerk. Beiden netwerken hebben een eigen strategie.

Enkele voordelen van het adverteren via Google Ads

  • Targetting binnen uw doelgroep of geografische doelregio
  • U betaalt alleen als er op uw advertentie wordt geklikt
  • U kunt adverteren met een onbeperkt aantal zoektermen
  • U heeft volledige controle over uw advertentie budget
  • Uw advertenties zijn binnen enkele minuten nadat de Google Ads campagne gestart is, al zichtbaar

Slimmer adverteren met het vernieuwde Ads

Via het Google Ads systeem zijn steeds meer mogelijkheden. Zo kunt u “agressiever” adverteren binnen een bepaalde regio, een moment op een dag, of op een mobiel apparaat. Dit is niet alleen iets voor grote bedrijven, maar juist ook voor lokale ondernemers met een beperkt budget!

Google Shopping

Als u adverteert via Google Ads kunnen door middel van een technische aanpassing uw producten ook terug te vinden zijn in het vernieuwde Google Shopping systeem. Steeds vaker krijgt men afbeeldingen van producten (advertenties) te zien als zij via Google zoeknetwerk op specifieke producten zoeken.

Met een juiste koppeling met hulpprogramma Google Analytics is er inzicht in

  • Hoe vaak uw advertentie vertoond is
  • Verandering zoekgedrag en dus kunnen inspelen op nieuwe kansen
  • Hoeveel bezoekers er geweest zijn op uw website aan de hand van de advertenties
  • Hoeveel contactmomenten u hieruit gehaald heeft
  • Wat uw opbrengsten en kosten zijn (bij webshops)
  • Wat uw Return on Investments (ROI) is van betreffende advertentie campagne

Remarketing

Heeft iemand iets in zijn winkelwagen laten staan? Of heeft een groot aantal mensen uw website bezocht, maar geen contact opgenomen terwijl u dat wel wilde? Door middel van slimme remarketing campagnes kunt u deze doelgroep opnieuw targetten. De voordelen hiervan zijn een hoge conversieratio tegen lage kosten.

Meer informatie

Neem gerust contact op met eZense voor een vrijblijvend adviesgesprek.