Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wil je meer bereiken met jouw website? Dan is een zoekmachine optimalisatie traject, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd, een zeer interessant traject om meer met jouw website te bereiken. Het doel wat je hebt kan hierbij variëren van het online aankopen van producten, het rechtstreeks contact opnemen via de website tot het aanmelden van een nieuwsbrief. Met SEO maak je van “zoekers” op internet jouw “bezoekers”. Als je beter gevonden wordt en meer bezoekers jouw site bekijken dan wordt het zaak om te zorgen dat men snel de juiste informatie vindt zodat er een bestelling geplaatst wordt of er een contactmoment ontstaat en je meer omzet kunt genereren via jouw website.

Hoe beter jouw website gevonden wordt op belangrijke zoekwoorden, hoe meer relevante bezoekers je zult trekken die ervoor kunnen zorgen dat jouw online doelen behaald worden. De positie van elke willekeurige website binnen Google komt niet geheel uit de lucht vallen. Deze zijn bepaald door het algoritme van Google. Als je zorgt dat de drie belangrijkste elementen: Content, Linkbuilding en Techniek goed op orde zijn kun je op verschillende zoekwoorden beter scoren in Google.

SEO heeft de toekomst met meetbare resultaten. Steeds meer mensen en bedrijven zoeken via het internet naar de gevraagde diensten en/of producten. Dit geldt zowel voor bedrijven die Business to Business zaken doen als voor de Business to Consumer. Het is niet branche gebonden. Jouw onderneming heeft nu de kans om hier jouw voordeel mee te doen.

Waarom voor SEO kiezen?

Resultaten die je kunt verwachten van zoekmachine optimalisatie

  • Jouw website is ingericht op het zoekgedrag van de internet gebruiker
  • Je krijgt een Top positie krijgt in de zoekmachines
  • Jouw website is populair en goed gewaardeerd wordt door Google
  • Snel van zoekwoord in Google naar de juiste pagina binnen jouw website
  • Je krijgt meer conversie want doelen worden behaald
  • Je kunt meer omzet uit jouw website kunt genereren
  • Betere naamsbekendheid of imago verbetering
  • Meer klantenbinding

Voorbeeld met SEO

  • Je bent een badkamerspecialist
  • Het zoekwoord op internet is ‘design wastafel’
  • Jouw website verschijnt hoog in de zoekresultaten en trekt relevante bezoekers op jouw website
  • De eerste pagina die de bezoeker op jouw website te zien krijgt gaat over ‘design wastafel’ want dat is een relevant resultaat voor de bezoekers! Dit noemen we de landingspagina.eZense kijkt met SEO naar de structuren van jouw website en geeft je een aanbeveling om het maximale meetbare resultaat te halen uit jouw website.