De beste manier om je website te promoten via Google

Ben je gefrustreerd door de recente updates van Google? Denkt u dat het te moeilijk is om een hogere ranking te krijgen op Google? Er is een zes-stappenplan dat uw website naar de top zoekresultaten van Google kan brengen.

Stap 1: Probeer Google niet te slim af te zijn

Als de vermeldingen naar uw website in Google door de recente updates van Google (Penguin of Panda) zijn veranderd, heeft u waarschijnlijk gebruik gemaakt van verkeerde technieken om uw website hoger te laten scoren in Google. De slimme tools die voorheen nog werkten om uw website geautomatiseerd hoger te laten ranken in Google werken momenteel niet meer.

Er zijn steeds weer nieuwe mogelijkheden om het algoritme van Google te beïnvloeden. Echter doet Google er alles aan om de impact van deze methoden zinloos te maken. Het is een feit dat verkeerde SEO technieken die snel, gemakkelijk en goedkoop resultaat bieden op langere termijn meer geld kosten dan ze opleveren. Als deze methoden eenmaal gebruikt worden kost het meer tijd en geld om alles weer goed te krijgen.

Stap 2: Accepteer dat de normale bedrijfsvoering regels ook op het internet gelden

Veel mensen denken dat alles eenvoudig en gratis kan op het internet. Het internetmarketing traject kost wel een degelijk een investering om aandacht te trekken van uw potentiële klanten. Echter is alles wel meetbaar, waardoor het hierdoor juist wel een rendabele investering maakt.

Tevens moet u nog steeds een goed product en een goede service aan uw klanten bieden, anders heeft het traject geen nut. Het is een feit dat miljoenen bedrijven op het internet strijden om de top posities in Google. Er is geen versnelt traject mogelijk dat uw website naar de top posities van Google zal brengen in de (“gratis”) zoekresultaten van Google.

Stap 3: Zorg ervoor dat uw website een goede infrastructuur heeft

Uw website zal geen succes hebben als u geen mooi design heeft. De website is immers niet aantrekkelijk voor de bezoeker. Voor Google is het vooral belangrijk dat de techniek van de website goed in elkaar steekt.

Als u een hoge ranking wilt krijgen heeft u onder andere een snelle laadtijd van uw website nodig en moet u zorgen dat u geen foutmeldingen krijgt, zodat Google uw website goed kan indexeren. Een slechte techniek straft Google af met een lagere ranking in de Google resultaten.

Stap 4: Besef dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw website

Als uw website is bestraft door de laatste Google updates, vanwege het gebruik maken van verkeerde methoden om meer links naar uw website te krijgen, klaag dan niet dat uw concurrenten niet bestraft worden. Zij hebben misschien wel een juiste methoden gebruikt om meer links naar hun websites te krijgen en hebben misschien een hogere kwaliteit van de backlinks.

Het SEO traject is uw eigen succes, dus vergelijk het niet teveel met die van uw concurrenten. Focus op dingen die u kunt controleren. Zoals uw eigen SEO strategie en uw eigen marketing.

Stap 5: Neem zelf de leiding

U kunt beter stoppen met zoeken naar mensen die zich specialisten noemen en door onjuiste technieken uw website naar hogere posities in Google brengen. Neem de controle over uw eigen succes:

  • Bepaal uw eigen “Custom buying reason”. Waarom zal een klant uw producten of dienst moeten afnemen? Identificeer uw doelgroep en maak hiervoor een plan.
  • Maak een waardevolle website met veel inhoud. Als u voor publiek zorgt op uw website die enthousiast zijn, zullen ze uw website delen met hun vrienden.
  • Adverteer: dit kan door SEO in combinatie met SEA, de betaalde advertenties in Google en zelfs met de traditionele reclame. Zorg dat u meer bezoekers trekt naar uw website en dat deze bezoekers dan ook doen wat u graag wilt (bijvoorbeeld contact opnemen, een bestelling plaatsen of zich inschrijven voor de nieuwsbrief).
  • Meten = weten. Door te meten komt u erachter waar een eventuele lek zit.

Stap 6: Stel (de juiste) doelen en begin.

Het SEO traject is geen techniek om zoveel mogelijk backlinks te krijgen. Het SEO traject is ook niet bedoeld om alleen maar zo hoog mogelijk in de Google resultaten te komen. Het gaat ten slotte om de verkoop van uw producten, diensten of het aanbieden van informatie voor uw publiek op uw website.

Het SEO traject is er voor bedoeld om uw organisatie te verbeteren door middel van uw website. Focus hierdoor op dingen die impact zullen hebben voor uw bedrijfsresultaten. Stel hierom de juiste doelen in en blijf hier met regelmaat op sturen.

Kennismaken met eZense:

eZense verteld u graag meer over het SEO traject tijdens een kennismakingsgesprek. Wij kunnen alles vertellen over het SEO traject en waarom het voor u juist zo interessant zal zijn. Neem gerust contact met ons op.