De missie van eZense is om internet marketing door middel van innovatieve dienstverlening transparant en meetbaar te maken voor het bedrijfsleven, waarbij doorontwikkeling en rendement centraal staan.

17

Jan 2013

Hoe SEO aan het veranderen is

door Rowin Winkels

Zoekmachine optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd is bij steeds meer mensen bekend. Vooral voor de bedrijvenmarkt is het een belangrijk traject.

Het goed gevonden worden van uw bedrijfswebsite binnen de zoekresultaten van Google is en blijft een belangrijk proces om via uw website direct of indirect omzet te genereren of een ander doel te bereiken.

Het internet en zo ook Google is continu in beweging. Google vermeld duidelijk in haar visie dat zij de meest relevante informatie aan de internetgebruiker willen en blijven aanbieden op de door de gebruiker ingevoerde zoekopdrachten. Recent zijn er verschillende updates door Google uitgevoerd om de kwaliteit te blijven borgen. In 2011 was er de Google Panda update.

Het doel was hiermee om websites met een lage kwaliteit uit de zoekresultaten te weren. De laatste update is de Google Penguin update. Het doel hiervan is om websites die door Google aangemerkt worden als “spam” te weren uit de zoekresultaten. Onder deze websites vallen websites die onnatuurlijke linkprofielen bevatten en/of websites die volgepropt zitten met specifieke zoekwoorden (keywords).

Unieke content

Google let steeds meer op websites die unieke content aanbieden die ook écht toevoegde waarde biedt voor de internetgebruiker. Voor de updates waren verschillende methoden om gemakkelijk hoog te scoren binnen de zoekresultaten met relevante zoekwoorden. Na de updates worden website eigenaren gedwongen hier échte relevante informatie aan te gaan bieden. Dit vereist een andere strategie.

Website vernieuwingen

Google kijkt onder andere naar het aantal keren dat u uw website vernieuwd. Een website waarvan de content niet regelmatig veranderd wordt door Google ook minder geindexeerd en lager gewaardeerd. Daarnaast wordt de tijd waarop de bezoeker op de website zit ook steeds belangrijker.

Google meet dit met name door de internetgebruikers die gebruik maken van Chrome. Een gedegen zoekmachine optimalisatie (SEO) is geen techniek door webmasters meer. Het is in wezen een apart vakgebied geworden en verdient continue de aandacht van de organisatie en SEO specialisten.

Advies

Wilt u meer weten over het nieuwe gezicht van SEO of wilt u bezig gaan met zoekmachine optimalisatie? Wij helpen u graag verder. Neem gerust contact met ons op.