5 zaken die je moet weten over je SEO traject
Veel webmasters denken dat het SEO traject lastiger geworden is na de recente updates van Google. Zolang je je tijd goed investeert is dit niet het geval. Als u succesvol wilt zijn met uw website, zult u 5 zaken goed moeten onthouden.
1. Technieken zijn voortdurend in ontwikkeling
Google en andere zoekmachines zijn voortdurend bezig om hun algoritmen te verbeteren. SEO activiteiten die vandaag nog werken, zullen morgen misschien niet meer relevant zijn. Er zijn geen zaken die je één keer doet en vervolgens altijd kan laten staan binnen de zoekmachine optimalisatie. Hierdoor zal je er altijd voor moeten blijven zorgen dat de laatste belangrijkste wijzigingen opgenomen worden in het zoekmachine optimalisatie traject.
2. Het loont niet om Google te manipuleren
Het traject aangaan om beter gevonden te worden in het Google rankingsysteem vergt meer dan alleen het uitvoeren van de belangrijkste zaken die hierin spelen. Het algoritmen van Google wordt elke keer aangepast om zo relevant mogelijk te zijn voor de gebruiker. Hierdoor zullen belangrijke zaken die vandaag werken, misschien morgen weer verleden tijd zijn.
Als u uw website door verkeerde technieken probeert te verbeteren voor zoekmachine optimalisatie zult u van Google een penalty krijgen. U zult niet meer getoond worden in de Google resultaten totdat u aan Google bewezen heeft dat u uw website niet meer door verkeerde technieken probeert te laten ranken. Als u eenmaal een penalty krijgt, kost dit veel tijd en geld om uw website weer goed in de Google resultaten te laten komen. Als u de juist technieken toepast, duurt het traject langer om hoog te scoren binnen de zoekresultaten.
Uiteindelijk zal Google je website altijd belonen met een hogere positie als je voor de gebruiker goede informatie verstrekt. Internetbedrijven die direct resultaat beloven voor minimale kosten zijn in deze opvatting misleidend. Zoals de meeste campagnes, kost ook een geslaagde SEO campagne meer tijd, inspanning en een goede strategie.
3. Uw website is het enige dat u kunt bedienen
U kunt niet gemakkelijk controleren wat u concurrenten doen, wat Google veranderd in haar algoritmen of welke middelen in de toekomst belangrijk zullen worden. Zorg hierom dat uw website altijd voor uw gebruiker de beste waarde heeft, zelfs als er geen zoekmachines zouden bestaan. Je website zou je als belangrijkste bezit moeten zien, waar je continu mee bezig zou moeten zijn.
4. De inhoud van uw website is erg belangrijk
Het krijgen van meer verkeer is belangrijk. Echter moet de inhoud van de website minstens zo goed zijn. Een lage kwaliteit inhoud heeft geen nut voor het stijgen van uw websitepositie in Google. U zult op uw website duidelijk moeten verwoorden wat uw producten en diensten zijn. Vertel aan uw bezoekers waarom u een belangrijke partner voor hen bent.
Zorg ervoor dat uw websitepagina’s er mooi overzichtelijk uitzien en dat uw bestemmingspagina’s vanuit Google een hoge conversiepercentage zullen krijgen. De bestemmingspagina’s zijn de belangrijkste pagina’s in Google waar gebruikers op zoeken. Door een goede call to action weer te geven, kunt u uw conversiepercentage verhogen.
5. Laat je niet afleiden door de nieuwste marketing trends
Facebook, Twitter, Hyves, Pinterest, Linkedin, Youtube. Het zijn allemaal mooie kanalen. Helaas zullen al deze netwerksites geen effect hebben als de basis van uw website niet goed is. Social media campagnes die niet goed ingezet zijn, zullen hun waarde snel verliezen.
Om succesvol te zijn op internet zult u vaak één ding tegelijkertijd moeten doen, in plaats van alles een beetje. Uw website zal de beste ranking in Google en andere zoekmachines krijgen als u de juiste dingen doet. U zult ten alle tijden gefocust moeten blijven op uw eigen einddoel.
Kennismaken met eZense
Al deze zaken zijn voor ons een dagelijkse bezigheid. Wij willen u graag informeren en ondersteunen in dit traject. Door contactmet ons op te nemen, zult u in een vrijblijvend kennismakingsgesprek al snel te weten komen wat het zoekmachine optimalisatie traject voor u kan betekenen.