De beste zoekwoorden vinden voor zoekmachine optimalisatie

De zoekwoorden die je kiest voor je zoekmachine optimalisatie zijn een erg belangrijke factor die het succes van je campagne bepalen. Welke zoekwoorden kies je en hoe kan je deze zoekwoorden gebruiken?

Mensen gebruiken verschillende zoektermen

Er zijn net zoveel verschillende manieren om te zoeken als dat er verschillende mensen zijn. Sommige zoekers gebruiken gefragmenteerde zoekopdrachten, zoals “koffiezetapparaat repareren”. Anderen gebruiken meer specifieke bewoordingen zoals “waarom gaat mijn koffiezetapparaat niet aan” of “[Merk, model] koffiezetapparaat probleem oplossen”.

Hoewel de meeste zoekopdrachten uit twee woorden bestaan, variëren de gekozen woorden enorm. Elk individu zoekt op zijn eigen manier en formuleert zijn vragen op zijn eigen manier.

Wat betekent dit voor jou?

De zoekwoorden die het eerst bij je opkomen, zin misschien niet dezelfde zoekwoorden die jouw klanten gebruiken. Ga er dan ook niet van uit dat andere mensen dezelfde termen gebruiken dan jij om hetzelfde probleem op te lossen.

Veel zoekers formuleren hun zoekopdracht in de vorm van een vraag

Sommige zoekers kiezen ervoor om een vraag te stellen, terwijl anderen een opmerking plaatsen. Ongeveer een derde van de zoekers formuleert zijn zoekopdracht in de vorm van een vraag (‘hoe’, ‘waar’, ‘wat’, ‘waarom’). De meeste mensen gebruiken een niet-vraag vorm.

‘Hoe’ vragen zijn populairder dan ‘waarom’ vragen. Het is meer waarschijnlijk dat een zoekterm als ‘Hoe maak ik mijn koffiezetapparaat?’ wordt gebruikt dan ‘Waarom doet mijn koffiezetapparaat het niet?’. Mensen zoeken naar oplossingen, niet naar redenen.

Wat betekent dit voor jou?

Als je website pagina’s bevat die antwoord geven op specifieke vragen, dan is het waarschijnlijker dat deze pagina’s een betere Google ranking krijgen voor deze zoekopdrachten.

Er zijn verschillende onderzoeksfasen met verschillende zoektermen

Als mensen iets online willen kopen, gaan ze door drie onderzoeksfasen. Zoekers beginnen meestal met algemene zoekwoorden. Zoekers in de onderzoeksfase willen specifieke informatie. Ze willen een snelle oplossing en geen gedetailleerde uitleg. Maak ook content waarin uitleg wordt gegeven, zodat je gebruikers in verschillende onderzoeksfasen kan bereiken.

Zoekwoordenonderzoek is een goed begin

Om zoveel mogelijk gerichte bezoekers te krijgen, moet je verschillende benaderingen vinden voor de manier waarop verschillende mensen zoeken. Zoekwoordenonderzoek met verschillende zoekwoorden tools kan je helpen om veel nieuwe ideeën voor zoekwoorden voor je bedrijf te vinden. Uiteraard moet je niet alleen op tools vertrouwen. Wees creatief als je zoekwoorden voor je webpagina’s kiest. Bedenk niet hoe mensen vragen formuleren, dit wisselt per individu. Mensen zijn verschillend. Hoe meer pagina’s je website heeft, hoe meer kans je hebt dat een pagina tegemoet komt aan hetgeen waarnaar iemand op zoek is. Creëer verschillende pagina’s op je website die verschillende aspecten van je producten of diensten beschrijven.