Meer verkopen met SEO

Website promotie is vaak een kwestie van “the winner takes it al”. Dit betekent dat de beste website de deal krijgt en alle andere sites krijgen niets, het maakt niet uit hoe goed ze zijn. Stel dat iemand een nieuwe smartphone wil kopen. De persoon zoekt op Google, werpt een blik op de eerste pagina met zoekresultaten en besluit vervolgens om iets te kopen op één van de getoonde sites. Dit betekent dat maar één site een verkoop krijgt en de andere sites krijgen niets.

Het bovenstaande heeft een belangrijke moraal, je hoeft alleen maar een beetje beter te zijn dan je concurrenten om veel meer omzet te krijgen. Als je kan veranderen van één van de afgedankte sites in de site die door de zoeker wordt gekozen, zal je omzet drastisch toenemen. Je maakt de stap van niets verkopen naar alles verkopen. Je website moet drie stappen doorlopen om de strijd om de consument te winnen.

Gebruik de juiste zoekwoorden

Beter zijn dan je concurrenten begint met het kiezen van de juiste zoekwoorden. Als je je richt op zoekwoorden waar mensen die willen kopen niet op zoeken, dan krijg je misschien wel veel bezoekers, maar geen verkopen. Je webpagina’s moeten worden geoptimaliseerd voor zoekwoorden die mensen gebruiken die op zoek zijn naar de producten of diensten die jij aanbiedt op jouw website en die op het punt staan om iets te kopen.

Kom op de eerste pagina met zoekresultaten

Uiteraard is het belangrijk om je op de juiste zoekwoorden te richten. Echter, jouw website moet ook te vinden zijn op de eerste pagina met zoekresultaten van Google om klanten te trekken. De meeste mensen kijken niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Als jouw website daar niet gevonden wordt, dan zullen mogelijke klanten de website niet vinden. Zorg ervoor dat jouw website geoptimaliseerde content bevat voor de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden, zodat jouw website op de eerste pagina met zoekresultaten wordt vertoont. Dit is cruciaal als je meer verkopen wilt realiseren.

Overtuig met je website

Het is niet genoeg om op de eerste pagina met zoekresultaten binnen Google vertoont te worden, je website moet ook overtuigend zijn, Het moet de klant geven waarnaar hij op zoek is, het moet een professionele uitstraling hebben en het moet zo makkelijk mogelijk zijn om iets te kopen. Daarom is het zo belangrijk om te werken aan de verbetering van de conversie ratio van je web pagina’s. Door je conversie ratio te verbeteren kan je geld zonder extra kosten door je bestaande rankings. Een betrouwbare en professionele website met een goede conversie ratio heeft meer positieve bijwerkingen. Je klanten blijven langer bij je bedrijf en mensen zullen eerder linken naar jouw site.

Het kost wat tijd om je webpagina’s te optimaliseren, maar het is de moeite waard. Zelfs kleine veranderingen kunnen een enorm effect hebben op het aantal verkopen dat je hebt. Maak de overgang van een laag gerankte site naar een site de verkopen krijgt en je omzet zal toenemen. Vergeet niet dat je concurrenten ook aan hun websites werken. Zelfs als je beter bent dan je concurrentie zal je moeten blijven werken aan de optimalisatie om voorop te blijven.

Wil je hier hulp bij of heb je vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat e-Zense hierin voor je kan betekenen.