Een betrouwbare website

Vertrouwen is één van de factoren in het ranking algoritme van Google. Gerenommeerde websites die kunnen worden vertrouwd krijgen een betere ranking dan websites van dubieuze herkomst. Google wil geen websites van lage kwaliteit in de zoekresultaten tonen.

Om deze reden is het belangrijk dat je Google ervan kan overtuigen dat jouw bedrijf echt is en dat jouw website betrouwbaar is.

Een betrouwbare domeinnaam

Oude domeinnamen met een spam vrije geschiedenis krijgen meestal een betere ranking dan hele nieuwe domeinen. Als je zo’n domeinnaam kan kopen, zou jouw bedrijf hiervan kunnen profiteren, mits het domein voor vergelijkbare business is gebruikt.

Gebruik geen vreemde domeinen, in Nederland kies je voor .nl (of.com/nl), in Duitsland voor .de (of.com/de) en in een ander land het meest voorkomende domein van het betreffende land.

Leg je domeinnaam vast voor een langere periode om zoekmachines te laten zien dat het domein geen wegwerp domein is.

Gebruik niet meer dan één koppelteken in de domeinnaam. Domeinen met veel koppeltekens lijken van spammy, vooral als ze veel zoekwoorden bevatten.

Natuurlijk is het mogelijk om een hogere ranking te krijgen met een nieuw, vreemd domein, maar het duurt langer.

Een betrouwbare website

Op een betrouwbare website is het gemakkelijk om contact informatie te vinden. Dubieuze websites hebben vaak helemaal geen contact info of ze proberen deze informatie te verstoppen.

Maak uw contactgegevens gemakkelijk te vinden en plaats de volledige adresgegevens op de website.

Hoe meer informatie er over je bedrijf te vinden is op je website, hoe waarschijnlijker het is dat je zult worden gezien als een echt bedrijf.

Ook zouden de privacy policy en algemene voorwaarden (indien van toepassing) op de website moeten staan.

Betrouwbare links

Met een nieuwe domeinnaam zal Google jouw site vertrouwen als het veel links heeft van andere sites met een goede reputatie.

Links met een lage kwaliteit zullen je ranking naar beneden halen, links met een hoge kwaliteit hebben een positieve invloed op de Google ranking van jouw website.

Links van websites met een goede reputatie zijn de beste manier om Google te laten zien dat jouw website betrouwbaar is.

Als Google jouw website vertrouwt, is het veel gemakkelijker om een hoge ranking te krijgen. Natuurlijk moet de website nog steeds goede geoptimaliseerde content hebben en goede links.

Hulp nodig bij de optimalisatie of meer weten over de ranking van Google? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie