Gastblog door: Pepers & Pit
Onderscheiden alleen op basis van producten? In een wereld met overvloed(ige concurrentie) is dit vrij lastig. Een unieke klantervaring is daarom cruciaal. We zoomen in op The North Face, producent van outdoorkleding en -uitrusting.
The North Face gelooft dat de combinatie van een sterk productportfolio en een inspirerend merk (Never stop Exploring) de winnende combinatie vormt. The North Face verlegt grenzen en wil ons als consument ook continu onze grenzen laten verleggen. Daarom ontwikkelen ze materialen die ons in staat stellen onze eigen grenzen op te zoeken. Materialen waarmee we de wereld kunnen ontdekken. Om hier een goede invulling aan te geven organiseren ze 25 tot 30 jaarlijkse expedities.
In de outdoormarkt vechten merken met elkaar voor marktaandeel. Daarbij zijn de waarden waar de merken voor staan belangrijk. Volgens de topman van The North Face Emea, Arne Arens ‘zoeken consumenten steeds meer naar “echte” en authentieke merken. De afkomst en expedities van The North Face geven hier invulling aan.’ Tijdens de expedities, waaraan de kerndoelgroepen van het bedrijf deelnemen, worden materialen en uitrusting uitgetest. En inspiratie opgedaan voor productontwikkeling.
Een merk moet je intern beleven om het extern uit te kunnen stralen.
Lees meer over grensverleggende klantervaringen op de website van Pepers & Pit.