Waarom mobiele rankings belangrijk zijn

(en wat je moet doen om te profiteren van mobiele rankings)

Meer dan de helft van de zoekopdrachten op Google zijn afkomstig van mobiele apparaten. Weergegeven worden in de mobiele zoekresultaten van Google zal dan ook een grote impact hebben op het aantal bezoekers op je website.

Loop je kansen mis?

Alhoewel meer dan de helft van de zoekopdrachten plaats vinden op mobiele apparaten, zijn het aantal zoekopdrachten op desktops niet afgenomen. Het aantal zoekopdrachten op computers en notebooks is ongeveer gelijk gebleven. Het totale zoekvolume is significant toegenomen en het merendeel van deze nieuwe zoekopdrachten vindt plaats op mobiele apparaten. Maar dat je geen verkeer van desktop gebruikers verliest, betekent niet dat mobiel onbelangrijk is voor je bedrijf. Het is natuurlijk ook niet zo dat mobiel verkeer alle aandacht dient te krijgen en dat desktop verkeer vergeten moet worden. Je laat echter wel kansen liggen als je je website niet optimaliseert voor mobiel gebruik.

Het merendeel van de mobiele zoekopdrachten is lokaal

Volgens Google is één derde van de mobiele zoekopdrachten lokaal. Zorg daarom voor een goede vindbaarheid in je regio, bijvoorbeeld door het adverteren binnen een bepaalde radius vanaf je locatie. Ook gestructureerde gegevens met het gebruik van plaatsnamen zijn een belangrijke toevoeging.

Zorg dat je mobiel gevonden wordt

Mobiel zoeken is erg belangrijk geworden. Zorg er dus voor dat je website goed kan worden weergegeven op mobiele apparaten. Maak gebruik van een responsive design dat werk met zowel desktop computers als tablets en mobiele telefoons. Kan je dit zelf niet aanpassen? Ga dan in overleg met je webbouwer om de nodige aanpassingen te realiseren. Heb je hulp nodig bij het verbeteren van je website, of wil je een vrijblijvende scan met verbeterpunten voor je website ontvangen? Neem dan contact met ons op of vraag de Quickscan aan.